WAT DOET LACENT

In een notendop: wij ontwikkelen financiële producten voor wehkamp en maken zo online shoppen nog makkelijker.

wehkamp heeft elke dag gemiddeld 200.000 bezoekers. En al die bezoekers doen bij elkaar dagelijks zo’n 15.000 bestellingen. Dit betekent dat er op drukke uren elke seconde wel een bestelling wordt gedaan. Op zulke momenten wordt er dus ook elke seconde een betaling uitgevoerd. Wehkamp wil klanten ook nog eens de mogelijkheid bieden om op verschillende manieren te betalen. Per automatische incasso, met iDEAL of gespreid. Kortingen en speciale acties moeten worden verrekend, klanten moeten op hun kredietwaardigheid worden beoordeeld, fraudeurs moeten worden geweerd en artikelen die retour komen, mogen niet in rekening worden gebracht. Kortom, het financiële aspect van een grote online retailer heeft nogal wat voeten in de aarde.

 

Om dit in goede banen te leiden, om ervoor te zorgen dat alles snel en foutloos gebeurt én om ervoor te zorgen dat er geen misbruik van wordt gemaakt door fraudeurs, heb je slimme oplossingen nodig. Je hebt héle slimme oplossingen nodig. En in het bedenken van dat soort oplossingen, is Lacent gespecialiseerd.

P4 _ 121693_SB__01

Expertise

 

Wil je ervoor zorgen dat zo’n groot klantenbestand op een verantwoorde manier bestellingen kan doen, al dan niet via gespreide betaling, dan moet je erg goed zijn in Credit Risk Management. Via een geautomatiseerd systeem houden wij in de gaten of klanten hun betalingen nakomen. We houden hun bestel- en betaalgeschiedenis bij en kunnen zo nauwkeurig monitoren in hoeverre het doen van nieuwe bestellingen verantwoord blijft. Uiteindelijk heeft niemand er iets aan als een klant zijn of haar financiële verplichtingen niet kan nakomen.

 

Achter al die bestellingen en betalingen zitten mensen. Die mensen hebben vaak vragen of kunnen soms niet aan hun verplichtingen voldoen. De afdeling Operations houdt zich bezig met klantcontact. De medewerkers operations zijn hiervoor speciaal opgeleid. Zodat ze ook in de meest moeilijke situaties adequaat kunnen handelen en samen met de klant tot een oplossing kunnen komen.

 

Om online de juiste bedragen in rekening te brengen, kredietwaardigheidschecks uit te voeren en fraude te voorkomen, zijn er complexe systemen nodig die onderling naadloos samenwerken. Die worden ontwikkeld, getest, in productie gezet en gemonitord door de afdeling Business Informatie Management. Alles om op een verantwoorde wijze meer mogelijk te maken voor onze klanten van wehkamp en Moneyathome.

 

Producten

P4 _ 458042-05-W

Om meer mogelijk te maken voor de klanten van wehkamp heeft Lacent een aantal producten ontwikkeld. Met Gespreid betalen met krediet kunnen klanten van wehkamp binnen een omgeving die ze goed kennen, al hun financiële zaken met wehkamp regelen. Je kunt er voor kiezen in één keer te betalen, gespreid te betalen en je kunt hier gebruik maken van de service Geld lenen. Dankzij Mijn wehkamp, waarop je inzage in je bestellingen en betalingen hebt, weet je altijd precies waar je aan toe bent.

 

Daarnaast hebben wij het label Moneyathome. Dit is een service voor de klanten van wehkamp. Via Moneyathome kunnen zij bedragen tot maximaal € 3.000 lenen.